2011-08-01 5 i 6 sierpnia rusza 20 Rajd Rzeszowski

ALT 5 i 6 sierpnia rusza 20 Rajd Rzeszowski

Rajd ten jest jedną z największych imprez na Podkarpaciu oraz w Polsce. Łączy ze sobą 7 Rundę Pucharu Europy Centralnej CEZ-FIA, 4 Rundę Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 5 Rundę DMACK Tyres - Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Słowacji oraz 6 Rundę Rajdowego Pucharu Polski.

Także i w tym roku podczas tej prestiżowej imprezy będziemy mieli akcenty mieleckie. Liczna bo dwudziestoosobowa grupa mieleckich sędziów i ratowników naszego Automobilklubu będzie zabezpieczała trasę przejazdu.

Wśród blisko 150 zgłoszonych załóg z Europy, Słowacji i Polski pojedzie załoga rzeszowsko – mielecka Krystian Czenczek jako kierowca i Ryszard Chlebowski pilot. Wystartują w Rajdowym Pucharze Polski samochodem Peugeot 206 z numerem 206.

Rozmawialiśmy na kilka dni przed startem z Krystianem i Ryśkiem Chlebowskim, oto co nam powiedzieli:

Kierowca Krystian Czenczek - start w rajdzie rzeszowskim to dla mnie nie tylko wielkie wyzwanie ale i wielkie przeżycie. Jeszcze w ubiegłym roku uczestniczyłem w tym wydarzeniu jako kibic, teraz odliczam dni jako zawodnik.

Rajdowy debiut rozpoczynamy z Ryśkiem jako załoga jadąca bez pomiaru czasu. Biorąc pod uwagę stopień trudności odcinków z którymi się zmierzymy Lubenia i Blizianka to naszym celem jest meta i zebranie cennego doświadczenia. Startujemy Peugeotem 206 A6 w specyfikacji pucharowej, optymalnym do rajdowego debiutu ale już nie konkurencyjnym w stawce RPP. Planem naszym na ten rok jest udział w jeszcze dwóch rundach (Rajd Zamkowy i Rajd Wisły) aby przyszłoroczny sezon rozpocząć nową kartą Pt. „RPP”. Pomoc w realizacji planów zawdzięczamy firmom: B3STUDIO, MARWAY, WELMAT, ESSENTIA, LIMBLACH, MAXX, CARRERA SPORT.

Pilot Ryszard Chlebowski członek Automobilklubu Mieleckiego - dziękuje Krystianowi za możliwość startu w rajdzie rzeszowskim lepszego debiutu nie mogłem sobie wymarzyć bardzo szybkie wąskie i kręte asfaltowe trasy wymagają od zawodników maksimum koncentracji najmniejszy błąd może zakończyć się wypadnięciem z trasy i nieukończeniem rajdu a naszym priorytetowym celem jest żeby być na mecie, zdobyć jak najwięcej doświadczenia. Jako debiutanci jedziemy bez pomiaru czasu więc nie będziemy się skupiać na tym gdzie urwać cenne sekundy lecz naszą uwagę zwrócimy na to żeby dopracować szczegóły opisu trasy i zgranie na linii kierowca-pilot.

Zapraszamy kibiców w pierwszy dzień rajdu na OS Blizianka i OS Lubenia prosimy o doping załodze z nr 206 jadącej Peugeotem 206. Życzymy wszystkim startującym załogom ostrej sportowej rywalizacji. Niech zwycięża najlepszy. Organizatorom, sędziom, ratownikom, osobom z zabezpieczenia imprezy życzymy dobrego sędziowania, mocnych wrażeń i zdyscyplinowanych kibiców.