2023-03-09 Jeszcze delegatura, ale ...
W 1974 roku Automobilklub Rzeszowski obchodził swoje 25 lecie. Z tej okazji w Delegaturze mieleckiej AR odbyło się spotkanie okolicznościowe. W czasie spotkania z rąk inż. Adama Dorskiego prezesa AR działacze Delegatury otrzymali Złote, Srebrne i Brązowe Odznaki Honorowe PZMot, wyróżnienia oraz pamiątkowe medale 25=lecia AR.
Od 1963 roku Automobilklub Rzeszowski interesuje się sportem kartingowym i przenosi zainteresowania na mielecką delegaturę. Plany karta opracowane w 1970 rolku WSK PZL Mielec przez zespół mgr inż. Tadeusz Rychter, mgr inż. Łukasz Gomóliński, Jan Dobrochowski i Teresa Skóra zostały przekazane do Technikum Mechanicznego. Tu właśnie powstały karty K5 "Polkart" na których startowali uczniowie członkowie skecji kartingowej. Mielczanie doczekali się także i w tej dziedzinie wspaniałych zawodników. Daniel Rączka w 1996 jako młodzieżowiec zdobył tytuł Mistrza Okręgu Rzeszowskiego, 1998 roku sięgnął po tytuł Mistrza Polski w kategorii młodzieżowej (pojemność silnika do 125 cm3). W następnym roku został wicemistrzem Pucharu Polski.
W 1982 roku dzięki zaangażowaniu Antoniego Zydronia i Mieczysława Wrońskiego, wsparciu WSK i Technikum Mechanicznego uruchomiono warsztat usługowy. W arsztacie członkowie Delegatury mogli dokonać samodzielnie kontroli samochodu /światła, zapłon, mieszanka spalin, wymiana opon/ a nawet przeprowadzić mały remont. To wszystko z za niewielką opłatą, z pomocą instruktora oraz wykorzystaniem narzędzi warsztatu. Automobilklub Rzeszowski - Delegatura mielecka - Warsztat, mieścił się przy ul. Biernackiego za SP 5 i II LO. Tu młodzi członkowie sekcji kartingowej udoskonalali swoje "bolidy".
27.02.1987 pojawiła się po raz pierwszy inicjatywa przekształcenia się w samodzielną strukturę - Automobilklub Mielecki. Podczas Zebrania Sprawozdawczo - Wyborczego taką koncepcję przedstawił Wacław Świerczyński. Niestety inicjatywy tej nie poparły zarówno władze macierzystej jednostki - Automobilklubu Rzeszowskiego, jak i władze Delegatury w Mielcu. Jako główny powód wysuwano argument o tym, iż mieleckie struktury Automobilklubu nie mają dostatecznego zasilania finansowego, przez co utworzone samodzielne struktury mogłyby się nie utrzymać same.
W 1987 roku prezesem Delegatury Mieleckiej został inż. Bronisław Malec (1987 - 1995), kolejne zmiany nastąpiły w 1995 roku prezesem został Wacław Świerczyński (1995 - 1999), w 1999 roku prezesem został Grzegorz Stryjski (1999 - nadal).
Po raz kolejny inicjatywa przekształcenia się Delegatury w samodzielną organizację pojawiła się na początku 2001 roku. Pomysłodawcą i inicjatorem tego przekształcenia w Automobilklub Mielecki był Marek Patyk, członek zarządu AR-DM od 1995 roku. 9 maja 2001 roku po samorozwiązaniu Delegatury mieleckiej AR z inicjatywy 19 członków powołano komitet założycielski Automobilklubu Mieleckiego. W skład komitetu weszli Grzegorz Stryjski, Marek Patyk, Jarosław Zatoński, Krystian Zarzecki i Paweł Bąk.
28 sierpnia 2001 roku w Sądzie Rejestrowym w Rzeszowie pod pozycją 31780 zarejestrowany został Automobilklub Mielecki.
5 października 2001 roku zebrał się Zarząd AM pod przewodnictwem nowo wybranego prezesa Grzegorza Stryjskiego. Członkowie pierwszego Zarządu AM to Artur Smykla, Marek Gawlak, Bonifacy Jakubowski, Jarosław Zatoński, Jacek Szczudło i Paweł Bąk.